Private Server Tanıtımları
 
AnasayfaAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş
 

 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Ramazan
Yönetici
Yönetici
Ramazan

Mesaj Sayısı : 1117
Rep Gücü : 470
Kayıt tarihi : 13/08/08

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Empty
MesajKonu: 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları   9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları I_icon_minitimeÇarş. Mayıs 05 2010, 20:17

LİSE 1 COĞRAFYA ETKİNLİK ÇALIŞMASI
SAYFA (4)

Aşağıdaki
doğal unsurların insan hayatına etkilerinin neler olduğunu günlük
yaşantınızdan ve farklı kaynaklardan faydalanarak açıklayınız.


SICAKLIK:
Canlıların hayatlarını devam ettirebilmeleri için normal bir sıcaklık
gerekir.Canlılar çok yüksek ve çok düşük sıcaklıkların olduğu yerlerde
yaşamakda zorlanır.Canlılara uygun koşulların ortaya çıkması ve bu
koşulların devamlılığında sıcaklık şartları direk etkilidir. Aşırı
sıcak ve soğuk insan hayatını olumsuz etkiler. Giyim sağlık,tarım,
hayvancılık, turizm, ulaşım, ticaret gibi ekonomik faaliyetleri olumsuz
etkiler.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Cevresever_col 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 00172275


YAĞMUR
:
Yağmur su döngüsünün önemli bir parçasıdır.Canlıların hayatının devamı
için suya ihtiyaç duyarlar ve bu suyun kaynaklarından bir tanesi de
buharlaşan nemin yağmur olarak yüzeye dönmesidir.Bitkiler,hayvanlar
için tüm canlılar için son derece önemlidir.Aşırı yağmurlar olumsuz
etkiler doğurabilir.Seller,heyelan, turizmi olumsuz etkileyebilir.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Yagmur2rk 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Kurak2872


KAR:Sıcaklık
koşullarının belirlenmesinde etkili olabilir.Özellikle kuru ve soğuk
geçen kış günlerinde kar yağması havayı yumuşatır.Bu olay bir çok
bitkinin aşırı dondan etkilenmesini engeller.Bahar dönemlerimde ani kar
erimeleri olumsuzluklara yol açabilir (sel).Yine bu kar erimeleri
önemli bir su kaynağıdır.Kışın kar yağışları bitkiler için koruyucu bir
etki yaparar. Giyim tarzımızı ve sağlığımızı etkiler. Tarım için
önemlidir. Tarım ürünleri soğuğa karşı koruduğu gibi toprak nemimin
artmasına ve yeraltı suyunun zenginleşmesine katkı sağlar. Deniz
turizmine olumsuz etki yaparken kış turizmine (kayak) imkân sağlar.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Kar05_018


DENİZ DALGALARI
:Kıyı
bölgelerdeki biyoçeşitlilikte etkili olabilir.Kasırga ya açık
bölgelerde şiddetli fırtınalarla çok yıkıcı etkileri olur. Aşırı
dalgalar deniz turizmini ve deniz yolu taşımacığını olumsuz etkiler.
Tsunami bir doğal afettir. Kıyılarda çeşitli aşınma ve biriktirme
şekilleri oluşumunu sağlar. Balıkçılığı da etkiler.Son dönemlerde dalga
enerjisi üzerine ciddi çalışmalar yapılmaktadır.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Seatrials3fe4
RÜZGÂR
:Bitkilerin
yayılmasında tozlaşmasın da son derece önemlidir.Sıcaklığı ve
sıcaklığın etkilediği her şeyi etkiler.Havayı temizletici özelliği
vardır.Deniz turizmi için olumsuzluktur.Çok şiddetli rüzgârlar(Fırtına)
doğal afetlere neden olabilir. Bazı yerlerde rüzgâr santralleri ile
enerji üretilir. Ayrıca geçmiş asırlarda ve günümüzde de taşımacılıkta
rüzgâr gücünden faydalanılmaktadır.Bir bölgedeki hava kütlelerinin
taşıyıcı gücü rüzgarlardır.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Ruzgar1
TOPRAK:Canlıların
önemli yaşam alanlarından biridir.Milyonlarca canlıya barınma imkânı
sağladığı gibi tarımın üzerinde yapıldığı alan olması sayesinde her
türlü besinin de ana kaynağıdır.İnsanların hayatlarını devam
ettirebilmeleri için ihtiyaçları olan besin maddelerinin en önemli
yetişme alanıdır.Seramik çanak çömlek vb kullanım alanları vardır.En
önemli sorunu toprakların kirletilmesi ve erezyondur.Ayrıca toprağın
verim gücü topraktan faydalanmayı etkilemektedir.Özelliklerine göre
faydalanma yoğunlukları da değişir.Verimli alanlarda nüfus daha yoğun
verim azaldıkça nüfus ve yerleşme sayısı azalmaktadır.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Toprak_hazirlik2
KAYAÇLAR
:Yer
kabuğunun ana malzemesidir. Ayrışarak toprak malzemesi olur.Tüm canlı
hayatın beslenmesi ve barınması için gerekli ana malzemedir.Hayatımızın
her anında olan bir unsurdur.Özellikle yapı malzemesi olarak
kullanılır.Ayrıca süs eşyası yapımında, enerji kaynağı olarak da
kullanılır.Birçok sanayi dalının ham maddesidir. Bünyelerindeki birçok
element veya mineraller değerli madenleri oluşturmaktadır.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Moren
BİTKİLER:İnsanların
ve canlıların en önemli besin kaynağıdır.Dünya fotosentez dengesinde
çok önemlidir.Besin zincirinin en önemli halkasıdır.Dünyada bir çok
kullanım alanları vardır,kozmetik ilaç sanayi ev eşyaları vb . 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 34rere

İklim
ve toprak özelliklerine göre yetişen bitki örtüsü, insanların
faaliyetlerini değişik şekilde etkiler.Ormanların yakının*da bulunan
insanlar, ormanların çeşitli doğal güzellikleri yanında ke*restesinden
de yararlanır.Orman ürünlerine dayalı çeşitli sanayi faaliyetlerinde
bulunurlar. Buna karşılık bozkırlarda yaşayan in*sanlar, ancak buraları
mera olarak değerlendirebilir.



HAYVANLAR:Ekosistem
içerisinde önemli bir elemandır.İnsanlar için önemli bir besin
kaynağıdır.Doğada mevcut dengenin önemli bir halkasıdır.Bişr çok
bölgede önemli bir ekonomik faaliyettir. Doğal dengenin önemli
unsurlarından biridir. Besin ve şifa kaynağıdır. Evcil hayvanlar
sayesinde insanlar için büyük bir nimettirAvcılık açısından da
önemlidir.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Hayvanlar
NEM:Biyoceşitliliğin
yoğun olduğu bölgeler nemli ve sıcak alanlardır.Doğada canlıların uygun
koşullar bulabileceği bir alan yaratır.Yağışı ve sıcaklığı etkiler.
Bunların etkilediklerine de dolaylı da olsa etki eder. Nemin ve yağışın
bol olduğu alanlar bitki örtülerinin gür ve sık olduğu, ılıman iklim
şartlarının yaşandığı alanlardır.Nemin az olduğu alanlar kuraklık
şartlarının arttığı ve ekonomik faaliyetlerin çeşidinin az olduğu
alanlardır.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Nem

DAĞ:Yükselti
,iklim ve ekonomik özelliklerine göre tercih edilebilen alanlar
olabilir.Genelde yerleşme için elverişsiz nüfusun seyrek olduğu
yerlerdir.Yükselti değerlerine göre kışın kar yağışları ve buzullaşma
görülebilir.Buda önemli bir tatlı su kaynağı oluşturur.

Dağlar
yüksek ve engebeli yapısıyla tarıma elverişli arazilerin az olduğu,
gerek eğimli ve sarp yer şekilleri gerekse aşırı kar yağışları ile
ulaşımın zor olduğu, geçim kaynaklarının az olması nedeni ile de nüfus
ve yerleşmelerin seyrek olduğu alanlardır.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Dag_resimleri8
AKARSU:
İnsanlar
için önemli bir su kaynağıdır.Ekonomik faaliyetlerimize direk etki
yapar,önemli bir enerji üretim alnları ,tarımda sulama merkezleridir.
Tarım, sulama, balıkçılık, turizm (rafting, piknik),yüzmek, serinlemek,
enerji üretimi ve daha pek çok alanda insanlığa imkan sağlar.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Baraj_by 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Sulama_yatirimi
MAĞARA:İnsanlar
için geçmiş dönemde önemli bir sığınma alanıdır.Günümüz koşullarında
daha çok turizm ve doğal güzellik ve şifa merkezi olarak kullanılabilir

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Magara2 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Magara
OVA:Önemli
bir yerleşme alanlarıdır. Düz alanlardır.Ekonomik faaliyetlere ,ulaşıma
yerleşmeye elverişli yapısı ovaları cazip kılar en önemli özellikleri
verimli topraklarla kaplı olmasıdır.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Havadan_ova_resim 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 2008_ova3






LİSE 1. SINIF SAYFA 16 ve 20 ETKİNLİK ÇALIŞMASI

Kitabınızda
verilen haritaların basım kalitesi çok yüksek değil sevgili öğrenciler
,haritaların alt kısımlarındaki lejant bölümleri yeteri kadar sağlıklı
okunmamakla beraber sorulara cevap vermeye çalışalım.



1-Trabzon il ve İlçeleri için 2 numaralı harita uygundur.
2-Trabzon ilinin akarsu havzaları için 4 numaralı harita uygundur.
3-Ulaşım yolları ve çeşitleri için 6 numaralı harita uygundur.
4-Bitki örtüsü ve çeşitliliği 3 numaralı harita uygundur.
5-2-5-ve 6 numaralı haritalarda zaman içerisinde değişmeler olabilir.
6-4 ve 5 numaralı haritalardan faydalanarak hazırlanabilir.
Sayfa - 20 – Etkinlik
Ortadaki haritayı seçer. Çünkü bu haritada ölçek vardır. Yön oku ve
renklerin ne anlama geldiğini gösteren açıklama bölümü (lejant)
bulunur. Diğer haritalarda bu üç unsur bir arada yer almamıştır.

Sayfa 20 etkinlik 2 de b ve d için ölçek b :1/2 d:1/4 c ve d için ölçek küsürlü çıkar...



Sayfa -22 - etkinlik çalışması




İFADELER
Bir Türkiye fiziki harita için ölçek aşağıdaki gibi ise
Bir Türkiye fiziki haritasının ölçeği değiştikçe
1/25.000
1/100.000
Ayrıntıyı gösterme gücü
Fazladır
Azdır
değişir

Hata payı
Az
Fazla
değişir

Gerçek alan
Aynı
Aynı

değişmez
Ölçeğin paydası
küçük
büyük
değişir

Yükselti değerleri
Aynı
Aynı

değişmez
Enlem ve boylam dereceleri
Aynı
Aynı

değişmez
Kağıt üzerinde kapladığı alan
Fazla
Azdır
değişir





SAYFA 25 ETKİNLİK ÇALIŞMASI

Yerel saat problemleri…


SORU-1- B noktası O º boylamı yani başlangıç meridyeni üstü, D noktası 75 º Doğu boylamındadır. Aralarındaki zaman farkı ne kadardır?
Çözüm: 75 º x 4’ = 300’ = 5 saattir.

SORU-2-B noktasında ( O º) yerel saat 12: 40 iken A(30 º Batı) ve C ( 45 º Doğu) noktalarında yerel saat kaçtır?
A-
30 º - 0 º = 30 º meridyen farkı, 30 º x 4’ = 120’ = 2 saat zaman
farkı, Batıda yerel saat geridir. 12.40 -2.00 = 10. 40 yerel saat A
noktasında 10.40


B-
45 º- 0 º = 45 º boylam farkı, 45 º x 4’ = 180 ‘ = 3 sat zaman farkı,
doğuda yerel saat ileri olduğundan, 12. 40+ 3.00= 15.40 Yerel saat C
noktasında 15.40 tır.

SORU-3-
C Noktasında( 45 º doğu boylamında) yerel saat 17.40 iken, D noktası (
75 º doğu) ve E ( 75 º doğu) noktalarında yerel sat kaçtır.

A-
75 º - 45 º = 30 º boylam farkı, 30 º x 4’ = 120’ = 2 saat zaman farkı,
doğuda yerel saat sürekli ileridir. 17.40 + 2.00 = 19.40 tır.

B- D ve E noktaları aynı boylam üzerindedir. Aynı boylam üzerindeki tüm noktaların yerel saatleri aynıdır.( 19.40)

Bir
alttaki etkinlik çalışmasını atlas yardımıyla verilen yerlerin boylam
derecelerine göre ve doğuda batıda olmasına göre yapabilirsiniz…



SAYFA 28 İZOHİPSLER ETKİNLİK ÇALIŞMASI

Kitabınızda verilen yerleri soldan aşağı doğru sırayla yerleştirebilirsiniz.
1
numaralı yer verilmiş hemen alt tarafı Karacaören bölgesi (2)hemen alt
taraf Aktepe(3)alt tarafta deniz kenarı (4)sağ üst tepeltepe(5)alt
tarafta yenice yakınları(6)

Elmalı
Göltepe arasındaki mavi yer (7)en alttaki deniz kenarında izohipslerin
genişlediği yer (8) numaralı yer olarak verilmiştir.



SAYFA 30 ETKİNLİK ÇALIŞMASI

Verilen şekillerin eşleştirilmesi:
1 numaralı yer (a) Boyun
2 numaralı yer (d) tepe
3 numaralı yer (b) vadi
4 numaralı yer (c) göl


Kitabınızdaki haritadan faydalanarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

SORU-1-
Bir kağıt parçasına kitabınızda sayfa 21 deki gibi ölçeceğiniz yerler
arasını işaretleyiniz ve kitabınızdaki haritada verilen ölçek ile
karşılaştırarak arasındaki uzaklığı hesaplayabilirsiniz.Yaklaşık olarak
Zonguldak İstanbul arası 225 km çıkar…


SORU-2-Çorum’da yerel saat 16.15 iken İzmit’te kaç olur.
Çorum 35 DM İzmit 30 DM yer alır.Bu bilgi kitabınızdaki haritadan elde edilmiştir.
Aralarındaki meridyen farkı 35-30 : 5 meridyendir.
Her meridyen arası 4’ olduğundan zaman farkı 5x4: 20 dk zaman farkı vardır.
İzmit daha batıda olduğu için saat daha geridir.16.15-20dk : 15:55 olur…
SORU-3-Güneş
doğuda erken doğduğu için tepe noktasına ulaşmasıda batıdaki noktalara
oranla daha önce gerçekleşir.Bu bilgiden yola çıkarak cevap 36 DM olur.


SORU4- Aşağıda verilen koordinatlar üzerinde yer alan yerleşim birimlerini bulunuz.

41 Kuzey 29 Doğu : Yalova 40 Kuzey 33 Doğu :Ankara
40 Kuzey 31 Doğu :Eskişehir 42 Kuzey 35Doğu :Sinop
41 Kuzey 32 Doğu :Bolu 41Kuzey 31 Doğu : Düzce

SORU-5-Yalova,Tekirdağ,Bolu,Bartın,Samsun yerleşim birimlerinin coğrafi koordinatlarını haritadan faydalanarak defterinize yazınız.?
YALOVA: 41 Kuzey 29 Doğu TEKİRDAĞ:41 Kuzey 27 Doğu
BARTIN :Yaklaşık 41,5 Kuzey 32,5 Doğu BOLU :41 Kuzey 32 Doğu
SAMSUN: 41 Kuzey 36 Doğu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.kingofpvp.yetkinforum.com
Ramazan
Yönetici
Yönetici
Ramazan

Mesaj Sayısı : 1117
Rep Gücü : 470
Kayıt tarihi : 13/08/08

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları   9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları I_icon_minitimeÇarş. Mayıs 05 2010, 20:19

Aşağıdaki soruları cevaplayınız?

SORU-1-Bir
ülkenin renklendirme yöntemiyle çizilen haritasına bakıldığında
,haritada kahverengi ve tonlarının olmadığı görülmüştür .Bu ülkenin
yüzey şekilleri ile ilgili neler söylersiniz.


Bu
ülke haritasında kahverengi tonlarının az olması bu ülkenin yüksek
olmadığını yerşekilleri bakımından sade bir yapıya sahip olduğunu
gösterir.


SORU-2-Tarama
yöntemi ile çizilmiş olan bir haritada kıs ,kalın ve sık çizgilerin çok
yer tutması harita ile ilgili nasıl bir bilgi verir.


Bu yerin eğiminin fazla olduğu yükseltinin fazla olduğu bir yeri gösterir.Dağlık bir yapıda olduğunu gösterir.

SORU-3-Ekvator bölgesi hangi projeksiyon ile çizilirse yerşekilleri daha az hata ile düzlem üzerine aktarılır.

Ekvator çevresi Silindir projeksiyon ile çizildiğinde bozulmalar daha az olur kutba gidildikçe bozulmalar artar.

SORU-4- 34 doğu meridyeninde yerel saat 12:10 iken 25 batı meridyeninde kaç olur.

34
doğ meridyeni ile 25 batı meridyeni arasındaki fark bulunur.Verilen
yerler başlangıç meridyeninin doğusunda ve batısında olduğu için
aralarındaki farkı bulmak için verilen noktaların meridyen değerleri
toplanır.


34+25 : 59 meridyen
eder.Her meridyen arası 4 dk olduğu için 59x4: 236 dk zaman farkına
ulaşılır.Bu farkı da saate çevirmek için 236/60 : 3 saat 56 dk fark
çıkar.


Doğuda saat daha ileri olduğu için 25 batıda saat 12:10 -03:56
Cevap: 08:14 olur…

SORU-5-İzohips yöntemiyle çizilen haritalardan faydalanılarak hangi işlemler yapılabilir.

İzohips
yöntemiyle çizilen haritalardan faydalanarak herhangi bir yerin
yerşekilleri hakkında yorum yapılabilir.Profil çıkartılabilir.Yükselti
farkı hesaplanabilir,Eğim hesaplanabilir,


SORU-6-Yandaki izohips haritasında bir yerleşim yeri kurmak istense nereleri seçerdiniz.Neden?

Kitabınız
daki haritada yerleşim yeri olarak akarsu vadisi boyunca akarsuyun
denize döküldüğü alanları seçerdim.Buralar su kaynakları bakımından
elverişli verimli topraların bulunduğu yerleşmeye elverişli alanlardır.


SORU-7-Haritada hangi yerşekilleri gözükmektedir.

Tepe,akarsu vadisi,sırt,yamaç,delta bulunmaktadır.

SORU-8- Haritada yer alan en yüksek nokta kaç metredir.

İzohips eğrileri sayılarak izohips aralıklarının 100 m olduğu görülür en yüksek nokta 1100 m dir.

Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına D yanlış olanların yanına Y yazınız.

1-D 2-Y 3-D 4-D 5-D 6-Y 7-D 8-D

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.

1-Eğimin fazla olduğu dik yamaçlardır.
2-İzohips ve renklendirme
3-Dünyanın yuvarlak olması
4-15 D 240/4 :60 meridyen daha doğuya gidilirse 15 D olur.
5-Ayrıntı
6-O metreyi
7-Eğim
8-Nokta
9-Yüksek
10-Kabartma Yöntemi

Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz?
1- e 2-d 3-e 4-e şıkkı


Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerin hangi olayın sonucunda meydana geldiğini karşısındaki kutucuklara işaretleyiniz.
İfadeler
Günlük hareket
Yıllık hareket ve eksen eğikliği
Yörüngenin elips olması
Dünyanın güneşe olan uzaklığı yıl içinde değişir.





x
Meridyenler arası yerel saat farkı oluşur.

x


Dünyanın güneş çevresinde hızı sabit değildir.



x
Mevsimlik sıcaklık farkları meydana gelir.

x
KYK’da yaz mevsimi,GYK’da kış mevsimi daha uzun sürer.

x
Muson rüzgarları meydana gelir.

x
Eylül ekinoksu iki günlük gecikmeyle meydana gelir.

x
Gece-gündüz uzunlukları değişir.

x
Şubat ayı 28 gün sürer.

x
Güneş ışınlarının yeryüzüne düşme açıları yıl boyunca değişir.

x
Güneş’in ufuk üzerine doğduğu yer ve saat ile ,Güneş’in ufukta battığı yer ve saat değişir.

x
Dönencelerin ve kutup dairelerinin sınırlarını belirleyerek,matematik iklim kuşaklarının oluşumuna neden olur.

x
Aydınlanma çemberi mevsimlere göre yer değiştirir.

x
Güneş ışınlarının geliş açısı gün içerisinde değişir.

x

30 derece ve 60 derece enlemlerinde dinamik basınç kuşakları oluşur.

x

Günlük sıcaklık farkları oluşur.

x

Cisimlerin gölge boyları yıl içinde değişir.

x
21 Aralık’ta güney yarım kürenin,21 haziranda ise kuzey yarım kürenin güneşe daha dönük olmasına neden olur.

x


Fiziksel çözülme meydana gelir.

x


Gece ile gündüz süreleri arasındaki farkın,ekvatordan kutuplara gidildikçe artmasına neden olur.

x


Meltem rüzgarları oluşur.

x


Mevsimlerin oluşmasına ve değişmesine neden olur.

x


Sürekli rüzgarların ve okyanus akıntılarının yönlerinde sapma meydana gelir.

x


Güneş ışınları yıl boyunca dönencelere bir kez,dönenceler arasına iki kez dik düşer.



x


Aşağıdaki tabloda verilen olaylar hangi tarihlerde gerçekleşir.Bazılarında birden fazla tarih işaretleyebilirsiniz.


OLAYLAR
21 Mart
21 Haziran
23 Eylül
21 Aralık
Güneş ışınları yengeç dönencesine 90 derecelik açıyla gelir
X

Güneş ışınları öğle vakti ekvatora 90 derece ile gelir.
X
X
Kuzey yarım kürede yaz mevsiminin başlangıcıdır.
X

Bu tarihten itibaren KYK de geceler ,gündüzlerden uzun olmaya başlar.
X
KYK de en uzun gündüz en kıs gece yaşanır.
X

KYK de sonbahar ,Güney Yarım Kürede ilk bahar mevsiminin başlangıcıdır.
X
Ekvatorda gece gündüz eşittir.Ancak ekvatordan kuzeye gidildikçe gündüz uzar geceler kısalır.
X

Aydınlanma çemberi kutup noktalarına teğet geçer.
X
X
Bu tarihten itibaren gündüzler kısalmaya geceler uzamaya başlar.Fakat 23 eylüle kadar gündüzler gecelerden uzundur.
X

Dünyanın her yerinde gece gündüz birbirine eşittir.
X
X
Aydınlanma çemberi kutup dairelerinden teğet geçer
X
X
Yengeç Dönencesinin kuzeyinde cisimlerin en kısa gölgesi oluşur.
X

Bu tarih kuzey kutup noktasında 6 aylık gecenin güney kutup noktasında 6 aylık gündüzün başlangıcıdır.

X
KYK de kış mevsiminin başlangıcıdır.

X
Bu tarihten itibaren Güney Yarım Kürede geceler,gündüzlerden uzun olmaya başlar.
X
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.kingofpvp.yetkinforum.com
Ramazan
Yönetici
Yönetici
Ramazan

Mesaj Sayısı : 1117
Rep Gücü : 470
Kayıt tarihi : 13/08/08

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları   9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları I_icon_minitimeÇarş. Mayıs 05 2010, 20:20

LİSE 1.SINIFLAR SAYFA 43 ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARI

Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

SORU-1-Kuzey kutup çevresi yaklaşık olarak (21 Mart -23 Eylül )6 ay güneş görür.Ancak burası yinede buzlarla kaplıdır neden.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 04_Ikl2
Güneş
ışınlarının geliş açısının eğik olması ve ışınların atmosferde izlediği
yolun fazla olması tutulmanın artmasından dolayı bu ışınlar çok fazla
ısıtıcı etkide olmaz.


SORU-2-Dünya üzerinde güneş ışınları nerelere dik açıyla gelir neden.

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Donence


Güneş ışınlarının dünya üzerine dik açıyla gelebildiği noktalar
dönenceler arasında kalan yerlerdir.23 derece 27’ lık eğiklik bu
dönencelerin sınırını oluşturur.Kuzey yarım kürede Yengeç Dönencesi
Güney yarım kürede Oğlak dönenceleri güneş ışınlarının doksan derece
ile gelebildiği son noktalardır.Dönencelere yılda bir kez dönenceler
arasında kalan yerlere yılda 2 kez 90 derece ile gelebilir bu
noktaların üst enlemlerine güneş 90 derece ile gelemez.

SORU-3-Bir
yıl 12 aydan oluşur .Ayların süresi 30-31 gündür.Ancak bunlardan şubat
28 günden ibarettir.Neden temmuz veya ağustos ayları 31 gün sürerken
şubat ayı 28 gün sürer.


Dünya güneş etrafında yıllık
hareketini gerçekleştirirken yörüngesinden dolayı bazen güneşe çok
yaklaşır bazen de uzaklaşır. En yakın 3 ocak dönemi en uzakta 4 temmuz
tarihleridir.Bu yaklaşmalar sırasında güneşin çekim gücünün artması
sebebiyle dünyanın dönüş hızında artış meydana gelir bu artışla beraber
oluşan hızlı dönüş şubat ayının 28 gün de tamamlanmasına sebep
olur.Temmuz ayındaki yavaş dönme sonucu güneşten uzak bir konumda
olduğu için yavaşlayan dönüş bu ayların 31 gün de tamamlanmasına yol
açar.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Hareket

NOT:Sevgili
gençler bu konu sırasında şu soru karşınıza çıkabilir.Neden yakın
olduğumuz tarihte kışı yaşıyoruz da uzak olduğumuz 4 temmuzda yazı
yaşıyoruz şeklinde ; bu soru ile ilgili temmuz ayında uzak olmamıza
rağmen ışınları dik açıyla alırız.Şu bat ayında yakın olmamıza rağmen
yörüngeden dolayı ışınları eğik aldığımızdan kış mevsimi yaşanır.


Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.

1-Sıcaklık kuşaklarının dağılışında kara de denizlerin dağılışı etkilidir.

Çünkü
kara ve denizlerin ısınma özellikleri birbirinden farklıdır ,karalar
çabuk ısınır çabuk soğurken denizler geç ısınıp geç soğur.Kara ve
denizlerin oranların yarım küreler arasında farklı olması sıcaklık
kuşaklarının sınırlarının belirlenmesinde etkili olmuştur.


2-Sıcaklık kuşaklarının ortaya çıkmasında okyanus akıntıları etkilidir.

Çünkü
okyanus akıntıları dünya sıcaklık dağılışında etkilidir.Kutuplardan
gelen akıntılar sıcaklık değerlerini düşürürken ekvatordan gelen
akıntılar sıcaklığı arttırıcı etki yapar.


3-Dünya sıcaklık kuşaklarının oluşmasında Dünya’nın şekli etkilidir.

Çünkü dünyanın
şeklinden dolayı ekvatordan kutuplara gidildikçe güneş ışınlarının
geliş açıları azalır bu azalma ısınma özelliklerini ve sıcaklık
dağılışını etkiler.

Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına D yanlış olanların yanına Y harfi yazınız.

1-D 2-Y 3-Y 4-Y 5-D


Aşağıdaki soruların doğru seçeneklerini işaretleyiniz.

1-D Yengeç Dönencesi
2-D Denizlerin dağılışı
3-A 21 Mart
4-E Sidney
5-E Ekvator ile ekliptik arasındaki açı

Sayfa 48

Aşağıdaki soruları kitabınızdaki grafiğe bakarak cevaplandırınız.

SORU-1-Atmosferde sıcaklık değişimi nasıldır?

Atmosferin farklı katları arasında farklı değişim
göstermektedir.Troposferde yukarı doğru azalırken, Stratosferde yukarı
doğru artmaktadır.Mezosferde azalırken, iyonosferde yukarı doğru
sıcaklık azalmaktadır.

SORU-2-Troposferde sıcaklık değişimi nasıldır?

Troposferde sıcaklık yukarı çıkıldıkça azalır.

SORU-3-Canlı yaşamı için en uygun sıcaklık şartlar hangi katmandadır.

Troposfer katında bulunur.

SORU-4-Bulut,sis,yağmur,kar gibi hava olaylarının hangi atmosfer katında görülmesi beklenir.

Troposferde görülmesi beklenir çünkü bu olayların gerçekleşmesi için gerekli olan su buharı sadece bu kattadır.
HAVA OLAYLARI

Sayfa 49

Etkinlik Çalışması: Ders kitabındaki hava olayları adlı metin okunarak,

SORU-1-Hangi hava olaylarından bahsedilmiştir.

Sis, çiy, bulut, meltem, nem, rüzgâr, şimşek, gök gürültüsü, yağmur.

SORU-2-Yaşadığınız yerde mevsimlere göre hava olayları nasıl bir değişim göstermektedir?

Kış mevsiminde genelde bulutlu, nemli, yağmurlu havalar, sık esen
rüzgârlar, bazen ılık esen lodos yaşanmakta, yine kış aylarında uzun
sürmese de kar yağışı ve don olayları yaşanmakta, ilkbaharda yağışlar
azalırken, güneşli ve sıcak günler yaşanmaya başlanmakta, bol güneşli,
yağmursuz, yağışsız, geçen yaz günleri yaşanır. Hava sıcaklıklarının
düşmesi, artan bulutlar, rüzgârlar ve başlayan yağışlarla gelen
sonbahar kışın gelmekte olduğunu haber vermektedir.

SORU-3-Metne göre hava olayı kavramını tanımlayınız.

Hava Olayları: Atmosferde görülen kısa süreli değişimler veya olaylardır.
Yağmur yağması, Rüzgâr esmesi bu türlü olaylardır ve hepimizin bildiği
gibi bu tür olaylar çok uzun sürmez ve kısa sürelerde sürekli değişir.

HAVA DURUMU VE İKLİM

Sayfa 50

Aşağıdaki soruları haber ve okuma metninden yararlanarak tartışıp cevaplandırınız.
SORU-1-Hangi metindeki hava olayları uzun süreleri kapsanmaktadır?

II.Metindeki hava olayları daha uzun sürelidir.

SORU-2-Metinlerden hangisi hava durumu, hangisi iklim özelliklerini belirmiştir?

I.Metin hava durumu, II.Metin iklim özelliklerini belirtmiştir.

SORU-3- Günlük kıyafet seçimlerimizi hangi metne göre belirlerdiniz?

I. metne göre belirlerdik.

SORU-4- Metinden ve ön bilgilerinizden yararlanarak iklimin yaşamımızı nasıl etkilediğini söyleyebilirsiniz?

Yaşadığımız yerdeki doğal bitki örtüsü, akarsuların özellikleri,
insanların yaşam tarzları, geçim kaynakları, beslenme durumu,
yaptıkları kış hazırlıkları, konut tipleri, ekonomik etkinliklerinin
türü, iklimin kontrolü altındadır.

SORU-5- Metinden ve ön bilgilerinizden yararlanarak hava durumunun yaşamımızı nasıl etkilediğini söyleyebilirsiniz?

Hava durumu günlük yaşamda giyeceğimiz kıyafet, yola çıkarken yanımıza
almamız gereken eşya ( Şemsiye, zincir, çekme halatı,) gün içinde
meydana gelecek aşırı sıcaklar halsiz kalma, sıcaklık çarpması gibi
sağlık sorunları veya anormal soğukların yol açtığı don olayları gibi
zararlar verebilmekte ancak bu özellikler kısa süreli olduğu için uzun
bir zaman boyunca insanların yaşamlarını aynı şekilde etkilememektedir.

SORU-6-Gelecek yaz yapacağınız tatili hangi metinden yararlanarak planlarsınız?

II.metine göre,

SORU-7-İkinci metinde verilen bilgilerden yararlanarak iklim ile ilgili genellemelerin ne kadar geriye gittiğini söyleyebilir misiniz?

İklimle ilgili genellemeler 50- 100 yıl gibi geriye gittiği söylenebilir.

SORU-8-Birinci metinde verilen bilgileri ne kadar süre kullanabilirsiniz?

En fazla birkaç gün veya hafta süreyle kullanılabilir.

SORU-9-Sizde bir tanıtım broşürü verilseydi yaşadığınız yerin iklim özeliklerini nasıl tanıtırdınız?

Yaşadığınız yerin iklim özelliklerini yazabilirsiniz.


Yazları sıcak ve kurak geçer. Yıllık ortalama sıcaklık 18°C - 20°C
arasında değişir. Kışlar ılık ve yağışlıdır. Yıllık ortalama yağış
miktarı 600–1000 mm arasında değişir ve yağış rejimi düzensizdir. Kar
yağışı ve don olayı pek görülmez.

9.SINIFLAR ETKİNLİK ÇALIŞMALARI


Etkinlik çalışması(Sayfa 55)

1-Haritadaki sıcaklıklar hangi faktörle göre değişmektedir?

Enlem, Karasallık denizellik ,Yükselti farklılıkları ,akıntılar

2-Enlem, karasallık, yükselti, deniz akıntıları ve diğer faktörlerle ilgili örnekler veriniz.
Akdeniz kıyılarının Marmara kıyılarından daha sıcak olması( Enlem)
Uludağ’ın yüksek kısımlarının Bursa merkezden daha soğuk olması ( Yükselti)
Ülkemizde denizden uzak iç kısımlarda yıllık sıcaklıkların kıyılardan az olması. (Kara ve Deniz Dağılışı)
Toros dağlarında güneye bakan yamaçların kuzey yamaçlardan daha sıcak olması.( bakı)
Avrupa’nın batı kıyılarının aynı enlemde Kanada kıyılarından daha sıcak olması ( Okyanus akıntıları)

3 -Kendi yaşadığımız yer için etkili olan sıcaklık faktörleri neler olabilir.
Denize yakınlık- uzaklık, Yükselti, Enlem vb.
Etkinlik çalışması Sayfa 56)

1-Dünyanın eksen eğikliği nedeniyle yarım kürelerin farklı zamanlarda farklı ısınmalarından dolayı mevsim farkı yaşanır.

2-Birincisi
Türkiye olan Kuzey yarımküre iken İkincisi yani kışı yaşayan güney
yarım kürede, özelliklede orta veya yüksek enlemlerde bir ülkede
olabilir. ( Afrika’ nın Güneyi, Güney Amerika veya Avusturalya
olabilir.)



Etkinlik Çalışması:Sayfa 57

Şehirler
Yükselti
(m)
Sıcaklık
C)
Yağış Miktarı
(mm)
En yüksek
En düşük
Tumaco
50
29
24
373
Pasto
2400
17
10
74








SORU-1-Bu
iki kent hemen hemen aynı enlemde olmasına rağmen bu iki kentin
sıcaklık değerlerinin farklı olmasının nedenleri nelerdir?


Şehirlerin bulunduğu yer itibariyle biri deniz kenarı diğeri iç
kesimdedir.Yine iki şehir arası ciddi yükselti farkı mevcuttur.

SORU-2-Yükseklik arttıkça sıcaklığın kaç derece ve nasıl değişir?

Yükselti arttıkça sıcaklık her 100 m de 0,5 azalır hesaplamalarda
kolaylık olması açısından her 200 m de 1°C azalır bilgisi
kullanılabilir.

Örnek deniz seviyesinde bir noktada sıcaklık 10°C olsun 2000 m
çıkıldığında sıcaklıkta nasıl bir değişme olur hesaplamasını yapalım.
Birinci noktamız deniz seviyesi ise 0 m dedir.2. noktamız 2000 m de
olduğu için yükselti 2000 m değişmiştir.2000 /200 çünkü her 200 m de 1
derece değiştiğine göre değişim ne kadardır onu bulmak için.2000/200=10
derece değişmiş.Deniz seviyesinden yüksek bir yere çıktığımız için
sıcaklık azalacak kaç derece azalacak 10 deniz kenarında sıcaklık 10
derece ise 2000 m de sıcaklık 10-10 =0 °C olur.


Etkinlik Çalışması:Sayfa 58

Kitabınızdaki şekle bakarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1- Sıcaklığın değişiminde hangi faktörler etkili olmuştur?

Kara ile denizin farklı ısınma özelliği etkili olmuştur.

2- Gece ve gündüz farklı ısınmada karaların etkisi nedir?

Karalar gündüz tez ısınır ve daha sıcak olur. Gece ise kara almış oluğu ısıyı daha tez verdiği için çabuk soğur.

3- Gece ve gündüz farklı ısınmada deniz ve okyanusların etkisi nedir?

Denizler daha geç ısınır. Aldığı ısıyı da daha geç vermesinden dolayı daha geç soğur.

4- Sıcaklığın gece gündüz arasında değişimi rüzgârı nasıl etkiler?

Gece soğuk olan karada ağırlaşan hava çökerek yüksek basınç oluşturur.
Daha geç soğuyan deniz üzerinde hava sıcak ve basınç düşüktür. Gündüz
ise kara sıcak basınç düşük, deniz geç ısındığı için soğuk ve basınç
yüksektir. Buna bağlı olarak oluşan rüzgâr gündüz denizden karaya, gece
ise karadan denize doğru eser.


ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 62-63
Etkinlik Çalışması:Aşağıdaki sorulara dünya temmuz ve Ocak ayı sıcaklık dağılışı haritalarına göre cevaplayınız.

OCAK AYI ORTALAMA SICAKLIK DAĞILIŞI
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 04_Ikl6
TEMMUZ AYI ORTALAM SICAKLIK DAĞILIŞI
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları 04_Ikl7


SORU-1-Yerkürede en sıcak yerler nerelerdir? Nedenlerini nelerdir?

Kuzey Yarım Küre’de Ocak Ayında Yüksek sıcaklıklar Ekvator ile Yengeç Dönencesi arasında, denizler üzerinde görülür.

Güney Yarım Küre’de Ocak Ayı en yüksek sıcaklıklar Güney Afrika’da
Kalahari Çölü’nde, Güney Amerika’da Patagonya Çölü’nde ve Kuzey
Avustralya’da görülür.

Kuzey Yarım Küre’de Temmuz Ayı en sıcak yerler, 15. ve 40. paraleller
arasındaki karalar üzerindedir.Büyük Sahra,Asya içlerinde
gobi,taklamakan çölleri

Güney Yarım Küre’de Temmuz Ayı sıcaklıkları az olup en yüksek sıcaklıklar ekvatora yakın yerlerindedir.

SORU-2- İzotermlerin uzanışı hangi yarım kürede nasıl bir uzanış göstermektedir.


Güney Yarım Küre’de izotermlerin gidişi daha düzenlidir. Çünkü bu yarım
kürede karalar daha az yer kaplar ve denizler çok yer tutar deniz
etkisi ile sıcaklık daha düzenli dağılış gösterir.

Kuzey Yarım Küre’de Ocak Ayında İzoterm eğrileri karalar üzerinde
güneye, denizler üzerinde kuzeye doğru sapma gösterir. Bu durum,
karaların denizlerden daha soğuk olduğunun kanıtıdır. Temmuz Ayı
Sıcaklık Dağılışı Kuzey Yarım Küre’de izotermlerin gidişi enlemlere
uyum sağlamaz. Çünkü bu yarım kürede karalar geniş yer kaplar.

SORU-3-Bu farklılıkların(izotermlerin uzanışı) nedenleri nelerdir?

Gerek sıcaklık dağılışında gereksese de izotermlerin uzanışlarında
farklılığın temel nedeni iki yarım kürede kara ve deniz dağılışının
farklı olmasıdır. Ayrıca izotermlerin paralellere göre sapma
göstermesinde başka bir neden de Okyanus akıntıları, izotermlerin
enlemlerden sapmasana neden olur.

ETKİNLİK /A SAYFA 63

Halifax, Brest, Ulanbator şehirlerine ait sıcaklık grafiklerini yorumlama.

SORU-1-Atlastan kentleri bululunuz.

Halifax( Kanada- doğu kıyısı), Brest(Fransa batı kıyısı) ,Ulanbator ( Moğolistan)

SORU-2-Sıcaklık değerlerini karşılaştırıp nedenlerini bulunuz.

Brest
şehri sıcaklık değerleri yüksek olan bir şehir. Ayrıca kışları da ılık
geçmektedir. Buranın bu şekilde olmasında deniz kıyısında olması ayrıca
Golf –Stream sıcak su akıntısının etkisi nedeniyledir.

Halifax ise
Brest göre aynı enlemlerde olmasına rağmen ve deniz kıyısında olmasına
rağmen Brest şehrine göre daha az sıcaktır. Kışları da ayrıca çok daha
soğuktur. Bunun nedeni ise Labrador soğuk su akıntısıdır.

Ulanbator
bu şehirlerle yaklaşık aynı enlemlerdedir. Fakat burada yıllık sıcaklık
farkları çok fazladır. Yani yazın daha sıcak, kışın ise çok daha
soğuktur. Bu da buranın havadaki nem miktarının düşük olmasını
gösterir. Bu kent denizden uzaktır. Kara içindedir. Ayrıca yükseltisi
oldukça fazladır.( Yaklaşık 2000 m.)

ETKİNLİK /B

Aşağıdaki kavram haritasını doldurunuz.

DÜNYA ORTALAMA SICAKLIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Dünyanın şekli ve enlem,Eken eğikliği,Kara ve denizlerin
dağılışı,yükselti,Nem ,Okyanus akıntıları,Bitki örtüsü,Işınların
atmosferde kat ettiği yol şeklinde yazılabilir.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.kingofpvp.yetkinforum.com
Ramazan
Yönetici
Yönetici
Ramazan

Mesaj Sayısı : 1117
Rep Gücü : 470
Kayıt tarihi : 13/08/08

9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları   9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları I_icon_minitimeÇarş. Mayıs 05 2010, 20:20

LİSE -1 BASINÇ ETKİNLİK -1 sayfa (65)
Bu
etkinliklerde dikkat edilmesi gereken özellik okların yönü ve hareketin
merkezden çevreye mi yoksa çevreden merkezemi olduğudur.
Kuzey
yarım kürede okların yönü sağa sapar Güney yarım kürede sola
sapar.Hareket merkezden çevreye ise YB çevreden merkeze ise AB özellik
gösterir.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Yuksekbasinc
kuzey yarım kürede YB güney yarım Kürede YB
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Alcakbasinc
Kuzey yarım kürede AB güney yarım kürede AB
Şekilleri kitabınızdaki etkinliğe uygulamak sizlere kalıyor.
Etkinlik
devamında yükselen okların altına AB alçalan okların altına YB
yazılmalı.Çünkü alçak basınç alanlarında hava yükselir yüksek basınç
alanlarında hava alçalıcı özellik gösterir.
ETKİNLİK -2
1-SICAKLIK
Ekvator çevrersinde hava sıcak olduğu için gaz molekülleri seyrelir,hafifler ve yükselir.Bu nedenle basınç düşüktür.
2- DÜNYANIN GÜNLÜK HAREKETİ
30 derece enlemlerinde hava sıcak olmasına rağmen hava parselleri alçalıyor ve dinamik yüksek basınç merkezi oluşur.
3- YÜKSELTİ
Uludağ'da
hava soğuk olmasına rağmen basınç değeri deniz kıyısına oranla daha
düşük çıktı.Bunun nedeni gazların yoğunluğunun azalması olarak
açıklanabilir.
4-YERÇEKİMİ
Kutup çevrersinde basınç değerleri yüksektir.


LİSE 1. SINIFLAR SAYFA 67-69-70-71-72 ETKİNLİK ÇALIŞMALARI

ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 67

Kitabınızdaki haritaları inceleyerek soruları cevaplandırınız.


1.Harita

1.AB alçak basınç, YB yüksek basınç anlamına gelir.
2.KYK’ de yaz, GYK’ de kış mevsimi yaşanmaktadır. Çünkü yazın karalarda AB, denizlerde YB alanları oluşur.
3.En yüksek değerler denizler üzerinde, en düşük değerler karalar üzerindedir.
2.Harita
1.KYK de kış, GYK de yaz mevsimi yaşanmaktadır. Karalar ve denizlerin
farklı ısınma özelliğine bağlı olarak ortaya çıkan basınç merkezleri bu
sonucu vermektedir.
2.En yüksek değerler karalar, en düşük değerler denizler üzerindedir. Nedeni; Karalar ve denizlerin farklı ısınma özelliğidir
3.GYK de denizlerin daha fazla olması bu sonucu doğurur.Denizler
üzerinde basınç değerleri benzer özellik göstereceğinden izobar
eğrileri arasında belirgin farklılıklar görülmez buda düzgün
uzanmasında etkili olur.

Özetlemek gerekirse soğuk olan yerlerde YB sıcak olan alanlarda AB
özellik gösterir(Bu açıklama sıcaklık kriterine göre doğrudur. Dinamik
kökenli yani dünyanın günlük hareketinden dolayı değişik durumlar
ortaya çıkabilir..Bu bilgiden yola çıkarak sıcaklık merkezli haritaları
değerlendirdiğimizde 1. haritada Asya kıtası AB görülür demekki sıcak
yani yaz mevsimini yaşıyor kuzey yarım küre Denizler üzeri daha serin
kaldığı için YB özellik gösterir.2. haritada ise dikkat edilirse
özellikle kuzey yarım kürede karalar üzeri YB denizler üzeri daha sıcak
özellik gösterdiği için AB özellik gösteriyor.

NOT:Özellikle bu konu ile ilgili izobar eğrilerinin düzenli bir uzanış
göstermesinin sebebi soru olarak çıkabilir.2.harita 3. soru

RÜZGARLAR:

ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 69/1
1.Dünyanın günlük hareketi,
2.Basınç merkezleri arasındaki uzaklık(Bu uzaklık artarsa rüzgarın hızı azalır.)
3.Basınç farkı(İlk bahar ısınma değerleri birbirine yakındır ancak
kışın bu olay daha belirgin derecelerde kendini gösterir bu da basınç
farkının artmasına rüzgarın hızlanmasına yol açar,
4.Yer şekillerinin engebeli olması8Yer şekilleri sade ise rüzgar sürtünmeye daha az maruz kalarak hızı artar.
ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 69/2
1.Dünyanın günlük hareketi, 2.Yer şekillerinin uzanışı, 3.Basınç merkezlerinin konumu (Daima YB→AB)
ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 70

Rüzgâr frekans gülü boyandığında tabloda da görüldüğü gibi hâkim rüzgâr yönünün Doğu olduğu görülür.
ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 71
1.Alizeler, 2.Batı Rüzgârları,3.Batı Rüzgârları,4.Batı rüzgârları,5.Alizeler,6.Kutup Rüzgârları 7.Ters alizeler.

ETKİNLİK ÇALIŞMASI SAYFA 72

Deniz Meltemi
:Gündüzleri karalar denizlere göre daha fazla ısınmaktadır. Bu nedenle karalar AB alanı olurken, denizler YB alanı olmaktadır. Bu nedenle rüzgâr denizlerden karalara doğru eser.
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları Karadenizmeltemi


Kara meltemi:
Gece,
karalar denizlere göre daha çabuk ve çok soğur. Bu nedenle, karalar
üzerinde termik yüksek basınç alanı, denizler üzerinde ise termik alçak
basınç alanı oluşur. Bu durumda hava akımları karalardan denizlere
doğru olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.kingofpvp.yetkinforum.com
 
9. Sınıf Coğrafya Kitabı Tüm Cevapları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Private Serverler Forum :: Eğitim :: Lise Bilgileri :: Coğrafya-
Buraya geçin: